Cilj nam je obogaćivanje repertoara aktivnosti i ponašanja i promena datog ponašanja koje se manifestuje kao teškoća, koja se rađa iz kontakta i ponavljanog ritmičnog uvežbavanja neophodnih veština. Sekundarna posledica je i promena slike o sebi, kao nekoga ko postiže uspeh u ovladavanju različitim aspektima života na odgovarajućem uzrastu.
Postoji mnogo različitih metoda a izbor konkretnog kliničkog metoda zavisiće od određenog stanja koje je uzrok Vašeg javljanja logopedu ili stručnjaku iz srodnih naučnih disciplina. Na primer, za problem artikulacije možemo koristiti razna sredstva kao što su zviždaljke, slamke, špatule ali I logopedske sonde I sva dostupna sredstva koja olakšavaju deci I odraslima sticanje kontrole nad mišićima govornih organa.
Za decu sa poremećajem komunikacije, kao i za decu i odrasle sa traumatskim povredama mozga individualni tretman je osnovni vid terapije, svi ostali modaliteti postaju dostupni I donose punu dobrobit tek nakon izvesnog vremena provedenog u individualnoj terapiji.
U radu sa decom sa globalnim jezičkim teškoćama koristićemo na igri zasnovan pristup u cilju stimulcije komunikativnih funkcija.