Govor i jezik
Kupite repliku Breitling Chronomat satova online po veleprodajnim cijenama i druge replike Breitling satova.
eastwatches je najbolja online prodavnica replika Rolex satova, koja nudi širok asortiman Rolex replika satova svjetske klase.
Najbolji lažni Breitling satovi za prodaju, super lažni Breitling Bentley satovi naručeni online po povoljnim cijenama na veliko.
Govor je realizacija jezika, motorni čin.“ Za verbalno opštenje je neophodno da se jezik materijalizuje, da se stavi u pokret. Govoreći, mi pokrećemo mehanizme jezika na kojima se zasnivaju govorni činovi. Jezik je šema po kojoj se obrazuju rečenice koje se svakodnevno izgovaraju. Jezik podrazumeva određenu sposobnost upotrebe verbalnih znakova a govor samu delatnost upotrebljavanja takvih znakova. Jezik i govor su u svojoj različitosti zapravo neraskidivo povezani. Usmeni govor je najsloženija psihomotorna aktivnost .
Jeziku, dakle, pripada ono što možemo u verbalnom opštenju (langage, prema Ferdinandu de Sosiru , linguistic competence prema Noamu Čomskom), a kako to činimo – pitanje je govora (parole, odnosno linguistic performance).“ (Bugarski, Uvod u opštu lingvistiku).
„Govor je dat, uobličen i uslovljen socijalnim poljem, uvek izmedju JA i sveta drugih. …Pridavanje značenja u govornom kontekstu odvijaju se i od strane govornika i od strane sagovornika koji to sluša i razume, u kontekstu svih opštih i psihičkih funkcija. (Ćordić, Bojanin)
Prema Luriji, „Početak pravog jezika deteta i nastajanje prve reči kao elementa ovog jezika uvek su povezani s radnjom deteta i sa njegovim kontaktom sa odraslima. Prve reči deteta, za razliku od „gukanja“ ne izražavaju njegovo stanje, već su upućene predmetu i označavaju predmet. Medjutim, ove reči u početku imaju simpraktički karakter, tesno su upletene u praksu. Ako se dete igra konjićem i govori „dji“, ovo „dji“ može da označava i „konja“ i „saonice“ i „sedi“ i „idemo“ i „stani“ – zavisno od intonacije kojom se izgovara i od konteksta. Zbog toga, iako je prva reč deteta usmerena na predmet, ona je još uvek neraskidivo povezana sa radnjom. Tek u sledećoj etapi razvoja reč počinje da se odvaja od radnje, postepeno dobijajući samostalnost.
Osnovni cilj logopedskog rada je razvoj jezika, a on podrazumeva shvatanje govora, zapamćivanje reči i jezičke strukutre i formiranje unutrašnjeg govora i jezičkog mišljenja. Drugi cilj je razvoj spoljne manifestacije jezika, odnosno govora koji služi aktivnoj komunikaciji na socijalnom planu.
Fiziološku osnovu za ravoj govora čine; razvoj opšte motorike tela i govornih organa, razvoj akustičke percepcije, razvoj vizuelne percepcije, razvoj sposobnosti za koncentraciju pažnje, razvoj inteligencije, razvoj reagovanja telesnim pokretima i razvoj reagovanja osnovnim glasom i govornim pokušajima.
Add Comment